Please prove you're not a robot..


Saya nak tanya u all, apa kepentingan Word Verification ek?? Sekadar untuk membuktikan yang saya ni sebagai pengomen bukan ROBOT ker??.. Sebenarnya saya tak tahulah apa kepentingan word verification ni melainkan saya rasa ianya termasuk dalam kategori "KOTAK KOMEN YANG TIDAK MESRA ALAM"..

Tengok macam gambar yang saya attach tu.. word yang kedua tu.. saya nak taip macamana yer dekat keyboard ni... adoiii.. saya ni bukanlah jenis yang pakar sangat... bila dah jadi macam ni, mulalah saya tak  reti  & TERUS RASA NAK OUT DARI BLOG TERSEBUT.. Buat rosakkan mood saya je yang pada mulanya excited nak komen...

Kes ni berlaku semalamlah.. ketika saya pergi ke blog untuk komen entry peserta yang join IntaNBerliaN's Firs Giveaway.. Rasa nak "menangis" pun ada.. yela, kalau dah 3 4 kali asyik masukkan word yang salah apa cerita.. adoiii.. kesian saya dekat diri sendiri... adoihhh... hihii

Sayang sayang saya ni semua.. ketahuilah yang saya ni suka blogwalking & suka baca entry u all & suka komen setiap entry yang saya baca.. Jika 3 4 entry u all saya baca.. 3 4 komen jugak saya akan taip tapi jika adanya word verification ni.. maybe saya baca entry u all 3 4 entry tapi hanya 1 komen je saya tinggal tu sebab nak tinggal jejak je...

Disebabkan saya sayangkan u all.. semalam saya dah tolong SEARH TOTURIAL UNTUK BUANG WORD VERIFICATION.. So, jika u all nak buat kotak komen yang mesra rakyat.. KLIK SINI untuk tengok toturial tersebut.. TAPI ITU HANYA UNTUK INTERFACE LAMA JE TAU.. Kalau u all guna interface baru, FIRST STEP, U ALL KENE TUKAR BLOG U ALL TU KEPADA INTERFACE LAMA TERLEBIH DAHULU.. Ini pun saya dah tolong search toturial untuk u all.. KLIK SINI yer sayang sayang saya untuk tengok toturial tu.. (",)

Ini hanyalah pendapat saya.. pendapat u all mungkin berlainan.. mungkin u all suka dengan Word Verification.. (^_^).. Ohya, ini entry untuk mereka2 yang buat word verification... untuk u all yang dah sememangnya buat kotak komen yang mesra alam.. saya sayang u all lah.. Nah flying kiss dari saya... muahh.. hihii (^_^)

 

{ 33 comments.. read them below or add one }

Naz Naz February 20, 2012
btul2..banyak sgt steps bila nak tinggal komen..
Unknown Unknown February 20, 2012
aimi kalo ade word g2. aimi kuar je trus =) ahahahah
LYAfrina LYAfrina February 20, 2012
ekceli word verification ni nk elak spam.. tp dlm msa y sama ianya sgt2 myusahkan.. naik tension kdg2..

tp cara lain utk elak spam blh j pilih option comment visible after approval.. itu lbh sng nk delete spam kan
Aine Ainun Aine Ainun February 20, 2012
Hihiks...
Saya pun nk tau apa kelebihan w.v, sila share bila dpt info...;)

sjak berblog, sy mmg x suka word v ni, tp rupa2nya slama ni sy pun guna, huhu haru betul,
myb sbb kurg peka nk setting...

Kesiankan, lg kesian org pakai hp...
Lega sgt da tukar, tp still rasa brsalah sbb myukarkan org lain nk komen sebelum ni...
ecadwinkyasha ecadwinkyasha February 20, 2012
muahahaha..sakit hati eh?.
merimaskan je lah benda2 camtue.....

inform eca eh kalau blog ecagiveaway tu ada word-verification.tak aktif sgt mengedit coding dan settings dekat sana..muahaha.
AnonymousAnonymous February 20, 2012
ye lah.. kadang2 word yg disuruh taip mengelirukan..
Masya Masya February 20, 2012
AWAK NAK KOMEN KAT BLOG SAYA ADA VERIFICATION X?? DAH TAKDEKAN.. SBB SAYA PUN MALAS NAK TAIP VERIFICATION.. KAT BLOG ORG.. HIHIHIHI....
nur anis nur anis February 20, 2012
betul tu kak..saya pun boleh hilang mood kalau macam tu..
eita eita February 20, 2012
ita pun tak suka...
mata dah rabun..huruf yang kuar plok leh buat mata tercabut nak mengeja..
tapi komen jugak....
tapi kalau dah 5 6 kali asik salah je..kuar terus lah..
Dylla Abas Dylla Abas February 20, 2012
sama la...sy pun give up bila terpaksa nak hadap komen yg tak mesra alam macam tu..hehe :)
eita eita February 20, 2012
ni resepi kek bodo tu..heheheh

http://zitaomar.blogspot.com/2011/09/kek-putus-asa.html
duniaanita74.blogspot.com duniaanita74.blogspot.com February 20, 2012
baru lah best intan..kekadang benda tu menyusahkan aje nak mekomen..he..he
Unknown Unknown February 20, 2012
KALAU JUMPA BLOG YG ADA WORD VERIFICATION NI RS TAK IKHLAS PULAK NAK TGGLKAN KOMEN KAN..HUHU
emarieys emarieys February 20, 2012
betul tu..akak pun tak berapa suka bila ada word verification ini..tapi memandangkan diaorg dtg ke blog..akak balaslah balik..bila tak dapat htr komen..akak htr kat shoutbox diaorang..
Izan Ishak Izan Ishak February 20, 2012
kadang2 mmg sakit hati je kena taip 3-4 kali WV ni kan...
eB eB February 20, 2012
betol. eB kalo dh kena g2... mmg x muncul la komen eB sbb eB trus klik out. mlsnyer... hu3
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI February 20, 2012
bila dh byk kali mencuba rasa putus asa..

huhuh..
AnonymousAnonymous February 20, 2012
hehe..adoiyaiii...letih gak kalo semua blog buat ni..seb bek xsume buat..jd larat lg la nk tekan..

*ina..bg la dlu pada org yg memerlukan ye voucher tu..sbb ujong mgu baru dpt jumpe ibu budak tu..hehe..kalau da xde sgt org nnt sempat diah tnyekan ye..tq!!
Tie HT Tie HT February 20, 2012
haah, wv sekarang makin teruk..ada words yg blur2..kalo robot pun tk reti nk taip kut.. :P
shahdiana shahdiana February 20, 2012
yela kan..kalo yang guna satu wV tu takpe lagi...tak susah sangat..yang macam kat atas ni memang payah..bila dah komen tiba-tiba kuar mendalah ni rasa fed up sangat....
AnonymousAnonymous February 20, 2012
hehe selalu tak lepas bab2 taip word ni, asyik salah je
msredcheesecake msredcheesecake February 20, 2012
msred isi sekali jer wv tu... kalau fail terus pangkah... hheee... zalim ke?
sue zainun sue zainun February 20, 2012
sokong2..sb kekadang word verification tu sgt2 susah, xnampak, blur n tah hape2 wordnya..adehh..
ida =) ida =) February 20, 2012
saya punya xde kan? ke ada? heee... rasa xde.
sal ya sal ya February 20, 2012
betul la tu. kadang2 saya ni lepas komen sy tutup box tu dan bukak box br. lps tu br perasan ada word verification. adoii la...
fieda fieda February 20, 2012
ye la ina..kak fieda dh lama sebenarnya rimas dgn mende alah ni...tension sgt bila kita dah beria ria nak komen sekali kuor la plk mende ni..pastu taip byk2 kali still salah..nak2 yg terbaru ni lagi la sampai 2 perkataan kena taip..pastu tak paham langsung ape perkataan tu..nak elakkan spam tp boleh ape masa kita pilih mesej nak publish..lagipun spam tetap gak masuk kt tempat spam tu..mmg dorang tak lepas la..
Unknown Unknown February 20, 2012
betul tuh...kdg2 try byk kali tak jugak lepas2..at last say bye2 pado blog tuh...hehe
Masya Masya February 20, 2012
sokong kak fieda hahahaha... tibe² jerkan.. sbb sy pun kdg² rasa mcm tu...
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda February 20, 2012
btul kate Kak Fieda tue...
word verification yg skrg nie lg leceh dr yg dlu nye... "-_-

hilg lak smangat nk komen byk2 bile ade bnde alah nie kn? tp sy penah bc, org ltak nie coz xnk org snang2 spam link kat blog die.. huhu~...
- AZIE - - AZIE - February 21, 2012
a'ah susahla kalo ada word mcm nie, dr mood nak komen trus ke mood out
eija_sweetmama eija_sweetmama February 21, 2012
btol tu rasa mcm bosan nak komen dkt blog yg ada word verification ni..
tp kadang2 kalau rasa mmg nak tinggalkan komen, eija komen jgk ler..hehehe
Puan Kutu Puan Kutu February 22, 2012
mmg anti verification..bagus entri nie..moga menyedarkan mereka..:)
QasehnyaRania QasehnyaRania February 25, 2012
betul2..ssaya sokong...
jom tengok ..ada hadiah utk u ..
http://lobaksusue.blogspot.com/2012/02/selamat-hari-lahir-ina.html