Umur 3 tahun 6 bulan baru Aqilah pandai panggil IBU..!!

Yap, umur 3 tahun 6 bulan baru anak solehah Aqilah pandai pangggil IBU dengan betoi..!! Selama ni Aqilah panggil saya ABU.. Iya sayang... Aqilah dia sampai sekarang masih belum bercakap terus.. Cakapnya banyak 2 x 5 je macam anak solehah Alisha... pot pet pot pet tak berhenti... Percakapan dia tu okje, saya paham.. cuma masalahnya cakap tak terus macam kita lagi ni haa... Saya dah kenal pasti masalah Aqilah, dia tak boleh sebut huruf L, di mana Aqilah tak pandai naikkan lidahnya ke atas.. lagi satu, Aqilah tak pandai sebut huruf K, sebut K tapi bunyinya macam T.. dah tanya doktor, doktor kata takda masalah, semuanya ok.. cuma ambik masa.. takpalah, kita tunggu sampai bulan 10 nanti ketika Aqilah umur 4 tahun.. 

Berbalik kepada sebut IBU tu, petang sabtu @ 23/04/2016 (genap umur 3 tahun 6 bulan sehari) baru ni, buat pertama kalinya Aqilah sebut IBU, ya Allah.. Tuhan je tahu betapa happy nya saya masa tu.. teruja ok..!! Terus saya peluk Aqilah... AllahuAkbar.. Selama ni kalau saya ajar Aqilah sebut I BU, Aqilah elok je sebut bunyi I dengan BU tu tapi bila gabungkan bunyi I dengan BU tu, terus jadi ABU.. Apa2 pun, syukur sangat sebab sekarang Aqilah dah pandai panggil IBU... Lama saya tunggu untuk dengar word IBU dari mulut Aqilah... tapi takpa, perancangan Tuhan itu sangat indah.. perancangan Tuhan itu adalah yang terbaik..!! Cepat atau lambat semuanya bersebab..


"Ya Allah, Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku" 

4 comments.. read them below or add one

nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI April 25, 2016
alhamdulillah. msti akk snyum smpai ke telinga.. hihi..yela, aqilah sbut dgn btul..

mslh lain tu tkpe. inshaALLAH pelan pelan kan.. lgpn dh rjuk dktr.
hamelia hamelia April 25, 2016
alhamdulillah...tak pe lain anak lain perkembangannya sis..

Btw salam perkenalan dari sis hamelia. jemput singgah ..
Puan Kutu Puan Kutu April 25, 2016
Comel aqilah ni tau..ibu jadi abu.hehe.macam afia ckp pandai betul tp byk huruf dia tak reti sebut..macam g..jadi d..ada la beberapa huruf lg..memang masih pelat la