Cara kenali lendir @ mukus ketika ovulasi

AMARAN : ENTRY INI ADA GAMBAR... KALAU RASA GELI LEBIH BAIK JANGAN TERUSKAN PEMBACAAN... 


Jika u all ingin dapatkan baby, seeloknya dilakukan pada hari subur... Lebih2 lagi kalau nak merancang anak yang berjantina lelaki.. yang ni lagi patut kita kena tahu hari subur kita tu.. Bukan apa, peluang lebih besar untuk dapat anak lelaki ketika waktu subur @ ovulasi tu haa... Macam saya, saya ni tak reti sangat nak kira bila hari subur ni... Baca yang tu baca yang ni, last2 pening sendiri.. hahah... tapi dekat sini saya nak berkongsi dengan u all cara untuk kenali yang kita tengah subur dengan cara tengok mukus @ lendir yang keluar dari tuttt kita tu... Eh, takut ada yang tak tahu, saya nak tulis yang ovulasi tu bermaksud pelepasan telur yang dah matang dari ovari..

Gambar ni bukan saya punya yer... Saya ambik dari pinterest.. Saya cari, saya jumpa & saya nak berkongsi dengan u all.. Sebab saya rasa selain dari saya mungkin ada antara u all jugak yang belum tahu cara untuk kenal pasti yang u all tengah subur... Terus terang cakap, saya baru je tahu beberapa minggu lepas pasal cara untuk kenali waktu subur melalui mukus @ lendir ni haa... Itupun sebab saya sedang korek ilmu cara untuk merancang jantina baby boy... Ohya, selingan sekejap.. doa2 kan saya moga dipermudahkan urusan untuk dapat baby boy yer... Moga termakbul impian kami anak-beranak.. (^_^)



-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-






U all boleh tengok gambar dekat atas ni haa... Nampak tak perbezaan gambar tersebut.. Ketika ovulasi, kita punya lendir tu kelihatan jernih seperti putih telur & pekat.. Itu memang tengah HIGH la tu... Subur sesangat tu... Gambar yang sebelah dia tu, diambang kesuburan.. Nak mengandung? Nak baby boy? Inilah masanya... Wah gitu... Nak baby girl?.. Tunggu selepas habis ovulasi... (",).. 

_______________________________________________

KITA HAMBANYA HARUS BERUSAHA, DAPAT ATAU TAK, ITU HANYA TUHAN YANG TAHU... SETIAP YANG BERLAKU SEMUANYA ADALAH YANG TERBAIK UNTUK KITA...

____________________________________________________


"Ya Allah, Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

{ 17 comments.. read them below or add one }

nini nini February 24, 2016
Nak baby boy jugak....hihi.....tapi syukur jugak sebab dpt baby girl yg sihat ......hihi
Rozita Ceritaita Rozita Ceritaita February 24, 2016
info sangat bagus..tak pernah tau pun..
Cik Ash Cik Ash February 24, 2016
tq atas info boleh cuba hihihi
aizamia3 aizamia3 February 24, 2016
Moga dipermudahkanNYA.. usaha dan doa kepadaNYA.. ;)
Unknown Unknown February 24, 2016
hahah..kite pon baru je last week baru goggle pasal ovulasi ni..
Sama lepas tu tak paham...hahaha..
Yang kite lak nk try baby gurl..kite berusaha selebihnyer tawakal sahaja..
Liyana Anuar Liyana Anuar February 24, 2016
baru tau..moga urusan dipermudahkan ye :)
syawalsimpsons syawalsimpsons February 24, 2016
inshallah apa yg di impikan...moga di permudahkan
Mrs Velentine Mrs Velentine February 24, 2016
wah memang membantu entry kak ina ni..semoga termakbul ya kak nak adababy boy..
Puan Kutu Puan Kutu February 25, 2016
ohh gitu ye..ay ni lglah tak pandai nak tahu waktu subur..yg tahu seminggu lepas period tu la waktu subur..bab mukus ni ada baca n tahu tapi tak amik port.hahaha
Madam N Madam N February 29, 2016
kekadang semua tips dah wattp nak wat macammana blum sampai rezekinya :)
Kak Mahh Kak Mahh March 05, 2016
Info yang bagus bukan semua orang tahu mengenainya
Syamimi Saad Syamimi Saad March 09, 2016
Moga akk berjaya miliki bby boy lpas ni. :)
Sy pn plan nk prgnt again. Klau blh pn nk bby boy jgk. ;)
Mimie Mimie March 10, 2016
Nasib baik kak ina share...saya sendiri tak tau..huhuhu
Mimie Mimie March 10, 2016
Nasib baik kak ina share...saya sendiri tak tau..huhuhu
Siti Yang Menaip Siti Yang Menaip March 14, 2016
rasanya macam dapat tangkap la mesej yang ingin disampaikan wakakaka..
ok CT budget2 innocent hehe..
Aryan azra Aryan azra April 05, 2016
semoga tercapai hasrat ina untuk dapat baby boy ya...