First time member blogger datang rumah..

Semalam ada member blogger datang rumah saya.. hihii.. Ni first time tau orang luar datang rumah sewa saya ni... Biasa family saya or family my dear je yang datang... Eh, lupa nak bagitahu, yang datang jumpa saya tu, Sue @ Ibu Syawal... (",) U all tahu tak, bila Sue bagitahu nak datang rumah saya, saya rasa segan sangat tau, yela, rumah saya ni bukannya ada sofa or kerusi pe2.. kalau datang, kene duduk atas lantai je.. (^_^).. Sampai saya terpikir nak ajak sue jumpa dekat luar, tapi sue kata dia tak kisah.. hihii.. So, kalau sue tak kisah takpala kan.. (",) Inform awal2 ni, kalau ada sape2 nak datang rumah saya lepas ni, duduk atas lantai je tau.. tak pun, saya belanja makan dekat luar... ekkekek

Saya dukung baby besar sebab baby kecik tidur.. hihi

Selain dari duk pikir pasal takda kerusi, satu lagi yang saya pikir nak masak apa... hahhah.. Macam2 saya ni kan.. ekkekek.. Bab masak ni pun susah hati gak ni.. yela, first time jugak ni nak masak untuk bagi orang makan selain dari family saya & family my dear.. Tapi last2 saya hidangkan sue nasi ayam + puding koktel berkuah (nama puding saya reka sendiri.. hhahah.. nanti saya tunjuk u all yer..)..

Sue ni peramah tau u all.. rasa macam dah lama kenal... Geram dekat anak sue, si izz tu.. bukan main lagi menyembang.. pantang agah, senyum saje.. hihii... Alisha pun suka je dekat izz.. (^_^).. Eh, u all tau tak, saya ada tegur Alisha, jangan kacau izz yang tengah tidur tau, tapi tiba2 alisha terdiam & terus menangis, bila sue tegur, terus alisha pergi peluk sue.. Alahaiiiii anak saya ni... sensitip plak.. hihii.. Tapi kan, saya rasa sweet je moment alisha peluk sue tu.. hihii... Saya rasa maybe alisha bukan nak kacau izz sebenarnya, tapi dia just nak tengok2 or lalu sebelah izz je.. tapi saya kata dia nak kacau izz... sedih lah si kakak alisha tu.. ibu dah salah paham dekat dia.. ehehheh

Apa2 pun, saya rasa seronok sangat jumpa sue sebab sue peramah + Alisha pun macam suka jumpa syawal.. yela, alisha kan suka berkawan.. (",)... Panjang umur ada rezeki boleh kami jumpa lagi... (",)

P/s : Badan saya dah tak macam 'bini popeye' lagi kan.. hihii


{ 60 comments.. read them below or add one }

PERMATABIRU PERMATABIRU December 24, 2012
bertambah la kawan intanberlian kan..mmg best..
AnonymousAnonymous December 24, 2012
hehe...mmg segan...tp klu tetamu tu ok pe salahnya..rumah sewa husna pun xde sofa..duk atas lantai je la
jamilahamzah jamilahamzah December 24, 2012
wah, mesti sedap kan ina masak? ina kan mmg terer masak.. heheh...
Unknown Unknown December 24, 2012
bestnye mmbe blog sudi jengok awk.. ayat bawah tu x menahan.. bini popeye?? erkk.. :p
Unknown Unknown December 24, 2012
seronok+eksaited kan bila kawan blog datang rumah..semangat ina masak sampai ada dessert lagi..kalau ada jodoh satu hari sampai SP saya nak singgah jumpa alisha dan aqilah jugak..
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief December 24, 2012
wah bestnyer....kak ina n kak sue janji nk pakai sama ker hihihihi....
intanfirdaus247 intanfirdaus247 December 24, 2012
Alisha kan sorang kakak yg penyayang..hehe...nanti kak intan lak g terjah..hehe...apapun bestnya dapat jumpa kan..ina, ina kuruslah..mana ada bini popeye pon..muka sweet je
ieyda ieyda December 24, 2012
JAUHNYA SU BERJALAN2...
mizayusof mizayusof December 24, 2012
seronoknya. mula-mula kenal dalam alam maya lepas tu boleh jumpa di alam nyata :) best sangat bila berlaku macam ni. boleh tambahkan kenalan :)
sHaRiNa eLyaNa sHaRiNa eLyaNa December 24, 2012
wah bestnya dpt jumpa blogger hehe..mnja lak alisha tu kan hehe
Unknown Unknown December 24, 2012
mst seronok kn..slalu jmpa maya je.. ni dpt jmpa realiti. :)
Unknown Unknown December 24, 2012
seronok nyee jumpe bloger =)
Unknown Unknown December 24, 2012
Jauh nyer sue berjalan sampai ke sg petani..hihi
Jeles sebenar nyer tak dpt gi tgk alisha ngan aqilah..huu
Kakzakie Purvit Kakzakie Purvit December 24, 2012
Alisha sangat manja juga sebenarnya. Sayang anak Sue macam sayang Aqila juga..
Fiza Rahman Fiza Rahman December 24, 2012
Bestnya dpt bersua muka dgn kawan blog.
Norzie hany Norzie hany December 24, 2012
Bestnya jumpa rakan blogger.
Puan Ira Puan Ira December 24, 2012
boleh la datang melawat akak nie...tgk bb..kasi alamat..
ecadwinkyasha ecadwinkyasha December 24, 2012
wah..alisha ne....nak main,main dgn syawal je..jgn kacau izz.hehehe :)
Si Matatajam Si Matatajam December 24, 2012
Bestnya dapat jumpa kengkawan....bila agaknya M bleh jumpa Ina yek..hi hi..
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ December 24, 2012
salam kak ina

syioknya dpt jumpe rakan blogger. hiihi.. sian alisha.. sedih die.. huhuh..
ha'h akak dah berisi ckit sekarang :)
Unknown Unknown December 24, 2012
best dpt jumpa cenggini kan..
ayut ayut December 24, 2012
:) berjumpe...best2x
Unknown Unknown December 24, 2012
hehe seronoknya dapat jumpa blogger realiti :) semoga ikatan ukhuwah terjalin lagi..

heee untunglah kak badan dah berisi :) hee
Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P December 24, 2012
ha ah, kak ina dah nampak berisi. baru nampak macam ibu beranak 2. kalau tak macam anak dara.. huhuu
Unknown Unknown December 24, 2012
wah! Jauhnya Sue jenjalan :))
Untung dpt jumpa.. Sama2 baju merah plak tuh hehehehe...
Dylla Abas Dylla Abas December 24, 2012
alaa..bestnya gathering mcm ni..x pernah ada peluang nk jumpa kwn2 blogger lagi..
suhaina laui. suhaina laui. December 24, 2012
Mainten slim hihi..ina blik tganu kite jupe ye hihi
Riena Haiqal Riena Haiqal December 24, 2012
alahai takper la.. yang penting dah ada tetamu yang sudi datang rumah... duduk lantai lagi ok apa..
alahai Alisha kaka yang sensitif la... sayang Alisha..
kurus kurus December 24, 2012
seronoknya sue dah jumpe ina yee ..
alor2 sweet je alisha tuuu ..;)
Miss N™ Miss N™ December 24, 2012
sensetip rupanya alisha...
sian dia..hihihi...

seronokkn jumpa rakan blogger.. :)
syawalsimpsons syawalsimpsons December 24, 2012
tak da dah...bini popeye tu..kikikik..tinggi je...terasa diri ni rendah lak..mmg best pon..makanan mmg terbaik...akob kata desert mmg best...akob yang x makan manis pon suke....
Nurul Husna Mohd Hassan Nurul Husna Mohd Hassan December 25, 2012
saya nak jugak jumpa rakan2 blogger, nak face to face, tapi belum ada rezeki :) mana tau kalau saya dapat orang perak, saya leh jumpa akak. hehe
jaakechik jaakechik December 25, 2012
xper la tadak kerusi pon kak. kat lantai pon ok apa. jaa pun tadak kerusi gak kat umah sebab umah kami sempit.
aziazib aziazib December 25, 2012
yela.. bdn ina sedang2.. tp bestnya klu sy tinggi cam ina...
sal ya sal ya December 26, 2012
memang seronok jumpa kawan2 ni.
Bunda_nora Bunda_nora December 26, 2012
tak kisah atas kerusi ke lantai ke..yg penting hubungan silaturrahim..
Mimie Mimie December 26, 2012
kak ina memg nmpk dh berisi...bestla dpt jumpe kak sue
Myra Jay Myra Jay December 26, 2012
Wahhh jumpa rakan blogger.. ;)

Myra pun semalam jumpa rakan blogger gak ;D
syiela syiela December 26, 2012
bestnya dapat jumpa rakan blogger
haryati haryati December 26, 2012
terkecik ati la tu kot hihi...alisha...alisha...
- AZIE - - AZIE - December 26, 2012
dah berisi sikit badan ina..tp maintain slim
Mrs Velentine Mrs Velentine December 26, 2012
bestnye...dah besar aqilah
shahdiana shahdiana December 26, 2012
alisha terasa hati la tu..alahai alisha dah jadi sensitif ke sayang...
Unknown Unknown December 26, 2012
baru nana nampak sis tinggi dalam gambar ni:)heee...sweet je alisha peluk ibu syawal ye^-^
Ibu Lala Ibu Lala December 26, 2012
Seronok kan kalau kawan kawn datang umah. Alh kalau setakat duduk atas lantai tu no hal lh..
Tie HT Tie HT December 26, 2012
oo comel orangnya ina ni, mcm anak dara :)
deq's qienz deq's qienz December 27, 2012
besttt la jmpa blogger..
Unknown Unknown December 27, 2012
wahh rasa seronok ;lettew hahah
Unknown Unknown December 27, 2012
seronok dapat jumpa member blogger kan
Shida Radzuan Shida Radzuan December 27, 2012
kak selim melim nih hehee :)
eija_sweetmama eija_sweetmama December 28, 2012
srnok kan bila dpt berjumpa kawan blogger ni..:)
Puan Kutu Puan Kutu December 30, 2012
apa yg nak dikisahkan sgt pasal kerusi dan makanan, tetamu dh nak datang rumah kena berbesar hati..bawak rezeki tau!hehe
emma emma December 31, 2012
hehehe Alisha da salah phm ngan ibu ye..

brt bdn kak ina skang mmg ssuai ngan ktinggian akak :)
NORSHAHFEZA HAMSAN NORSHAHFEZA HAMSAN January 01, 2013
besnyer kwn blogger dtg umah =)
mummyrinazone beauty mummyrinazone beauty January 03, 2013
alahai salah paham ek..kesian alishya=)kelakar ayat bini popeye tuh..nak sebutpun tak tergamak.hehehe..dah cun dah badan2=)