Baru buat buku pink tapi sticker dah HIJAU.. adoiiii

Petang semalam saya pergi buat buku pink @ buku untuk ibu2 mengandung... Disebabkan dekat klinik ibu & anak sungai petani ni ada kes sebelum ni.. so, prosedur dia pun tiba2 berubah...Walaupun anak kedua, sijil nikah tetap kene tunjuk dekat mereka yer... Lagi satu, saya & hubby kena ambik darah untuk ujian HIV...

Ohya, nurse tu bagitahu, sebelum ni ada kes... yang mengandung orang lain.. tapi bagi ic orang lain.. kiranya macam menyamarlah... saya pun tak tanya lebih lanjut.. itu je yang saya tahu..hihii... 


Hilang keseronokan buat buku pink bila tengok sticker buku pink saya tu awai2 dah warna hijau..hahahhahha... Nampak tak dekat gambar atas tu... sticker warna hijau sebab 
berat saya KURANG DARI 45KG... Hanya 44kg je... adoiiiii... Kalau masa alisha dulu, dah nak bersalin baru tukar hijau.. tu pun sebab hb saya jadi 10.9... alahaiii kurang 0.1 je... ingat boleh maintain sticker putih..hihi

Saya mintak vitamin c + zat besi + folik asid + vitamin b complex tapi nurse cakap hb saya dah tinggi so, ambik obimin.. yang jenis satu2 tu hanya untuk mereka yang low hb..

Kali ni HB (hemoglobin) saya 13.5 tau.. hihiii... Oklah tinggi jugak dari masa saya mengandung alisha dulu.. mula2 buat buku pink.. hb 12.2... Ohya, disebabkan saya dah ada pengalaman hb bawah 11.. so, untuk mengandung kali ni, saya perlu berjaga2 dari awal lah kan... (",)

Due date saya yang terbaru @ yang diguna pakai adalah 03/11/2012.. Esok saya akan pergi klinik lagi untuk ambik darah... next entry saya cerita, ambik darah untuk apa pulak...

P/s : Alisha tak apa2 tapi kejadian tu cukup buat saya cuak + risau... tapi alhamdulillah bangun pagi ni alisha dah kembali aktif... emmm... alisha terjatuh dari ****** sampai lebam & benjol.. :(


{ 32 comments.. read them below or add one }

Myra Jay Myra Jay April 17, 2012
Kena makan banyak2 la camni Ina bagi berat cepat naik :)
Tp klau dah memang jenis susah nak naik badan makan camne pun tetap tak naik jugak kan :)
fieda fieda April 17, 2012
harap kesihatan ina ok la sampai melahirkan...makan byk2 sikit biar naik sikit berat tu...

ina...alisha dah ok kan...nape plk la tu...

done..sedap betul aiskrim magnum ni..
Masya Masya April 17, 2012
tuhh dia banyaknya ubat...

moga alisha tak pape.. chaiyok² gegirl kuatkan...
Tie HT Tie HT April 17, 2012
wahh banyak dapat info dalam blog ina ni...tak pernah merasa nak pegang buku pink ni..at least taw jugak ada sticker bagai..thanks ina, take care ey :)..alisha camne..ok ??
nur anis nur anis April 17, 2012
disebabkan saya belum kahwin dan belum pernah mengandung, saya agak tak faham sebenarnya..hehe
Unknown Unknown April 17, 2012
due date 3/11 sama tarikh dengan hari lahir mak akak
.:fyzz:. .:fyzz:. April 17, 2012
salam rina..oo kt SP...saya lak kt aloq setaq dekat ja kita kan..:)

waaa ringannya..best2 badan slim ja..rmai msti ingt tak peknen kan..hmm saya hb ..mmg tak leh tahan la..sokmo 11 ke bawah dari anak pertama smpai la yg anak ke 3 nih..mmg stiker hijau la..:(
Unknown Unknown April 17, 2012
hehe nampaknya kalau jijah preggy pon kena stiker hijau gak.. sbb berat 42kg. hahhaa

tahniah kak! dah buat buku dah pon..
syawalsimpsons syawalsimpsons April 17, 2012
ooo..baru sue tau fungsi stiker..tak penah tau sebelom ni..boleh tak..kikikiki...bestnyer dapat HB cantik gitu...mmm...sue jugak yang rendah...nak wat camno...
Unknown Unknown April 17, 2012
samalah kita 1st prgnant hb low..
kali nie dah 2 kali check hb ok.. cuma dari 12 jadi 11.. kena hati2 lah lagi..
AnonymousAnonymous April 17, 2012
ala kesiannya dgn alisha..
Unknown Unknown April 17, 2012
KAK BUI PEKNEN KALI KEDUA PUN DPT STICKER HIJAU NI SBB JARAK ANAK PERTAMA DGN ANAK KE 2 TLALU RAPAT..HEHE

ALISHA TERJATUH KERUSI KER?ADUYAIII...HOPE TAKDER APA2 YER
Falsya Falsya April 17, 2012
inaaaa...kalau betul la 3 nov date ina deliver kan,sama birthday la ngan husband falsya..hehehe..
hakamah hamyadi hakamah hamyadi April 17, 2012
waaa....45kg je??ringan sungguh....jaga makan dan makan ubat ikut masa ye ibu alisha
GREENJADE GREENJADE April 17, 2012
uikh byk nye ubat dh mcm jajan kekacang lak..hehehe

sy awal sebulan due date..hehe
- AZIE - - AZIE - April 17, 2012
44kg je? slim jer..xpe pasnie, harap2 dpt stabil semula..
Jai Montana Jai Montana April 17, 2012
ubat jangan lupa makan naa..hehehe
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI April 17, 2012
byk toi ubt.. jg dri bek2 ya kak.
SeputihSalju SeputihSalju April 17, 2012
kalau tak silap sy,masa sy dulu kalu hb tinggi tak digalakkan mkn obimin tu, nurse suh mkn yg 4 serangkai tuh..mula2 ok telan tp lama2 tak lalu dah...hehheh
sal ya sal ya April 17, 2012
hahaha... memang tak seronok kalau kat buku pink tu ada kaler lain selain putih. akak pernah kena hijau sebab kak long lahir 1.97kh je. premature baby kan. kemudian bertukar kuning sebab terlebih gula. muahaha... hb tak pernah kurang daripada 12.
Izan Ishak Izan Ishak April 17, 2012
ina... kena makan banyak2 lah lagi pasni ye.

k.izan pun dpt stiker hijau tu sbb hb rendah sgt. k.izan try makan iberet folic beli kat farmasi je skrg ni. esok nak pi check-up rasa berdebar2 plak...
emarieys emarieys April 17, 2012
ow, ditampal sticker hijau sebab ada masalah erkh..baru tahu walaupun dah dua kali bersalin..eh, cam nak preggy jugaklah..hehhehe
emarieys emarieys April 17, 2012
ow, ditampal sticker hijau sebab ada masalah erkh..baru tahu walaupun dah dua kali bersalin..eh, cam nak preggy jugaklah..hehhehe
eiela eiela April 17, 2012
oo maksudnya kalau kurus sgt tak leh ngandung ke
eita eita April 17, 2012
jenuh jugak check up kalau mengandung..seriau....
Rozie Rozie April 17, 2012
oklah HB tinggi kekalkan yerr.. nanti kena pot pet2 dgn misi macam saya.. hehe
Puan Kutu Puan Kutu April 17, 2012
lor sticker hijau ekk,ingatkan merah.adui dh lupa sbb dh lama tak mengandung.hehe..

jaga diri dan makan banyak sikit tau...:)
aziazib aziazib April 18, 2012
very straight jugak ye klinik kat rumah intan ni ye. sy dulu dua2 pn warna hijau sebab sy ada kes operation...
mummyrinazone beauty mummyrinazone beauty April 18, 2012
hb tinggi oklah.nurul dulu sik jer rendah..kalau tak cukup berat payah gakkan??klau baby besar susah.tapi harap cumiljer kuar cam alisha
eija_sweetmama eija_sweetmama April 18, 2012
bila ngandung ni berat kurang x boleh, berat lebih pun x boleh..ok la ina selim melim cuma kena lebihkan makan la lepas ni, k.eija dulu bila ngandung jerk masalah berat badan naik, susah tau nak control makan..heheh
Cikrosecute Cikrosecute April 19, 2012
lasal jugak alisha sampai jatuh ....
QasehnyaRania QasehnyaRania September 15, 2012
mmm..slalu tgk member je ..sendirik nk bawa buku pink,,bile yer=)

semua brpa sticker dok ada?