Kebaikan Vitamin C untuk anak2

Saya memang suka makan vitamin C & memang saya pun bagi anak2 saya makan vitamin C jugak.. Lebih2 lagi macam Alisha ni ada masalah kulit.. Hari tu lama jugaklah rumah saya dah kehabisan stok vitamin C anak2 ni haa... Minggu lepas kami pergi WATSON dekat Tesco, sekali saya terpandang ada vitamin c yang murah... harga asal dia RM7++ sebotol @ 30 biji, lepas tu ada offer jadi RM5 sebotol... dah la offer jadi RM5 sebotol, ditambah plak dengan buy 1 free 1... hamboiiii promosi tak hengat.... terus saya rembat 4 botol dengan harga RM10.. hambik puas hatiii... Tapi vitamin C ni vitamin "cap ayam" je la... bukan vitamin c yang pemes2 tu... Eh, tapi pemes jugak, pemes dekat klinik panel si Alisha.. hahhaha itulah vitamin C yang Alisha selalu dapat.. vitamin c murah rupanya... kikikikiiii... Eh, ini vitamin c murah bukan sebarang murah sebab kesan dia, super kebabommmmm...!!

Nak dijadikan cerita, Alisha kan ekzema, so dia suka garu2 sampai luka, lebih2 lagi belakang lutut dia tu haa... bila dah luka jadi hitam la kan... Minggu lepas dah start makan vitamin c semula.. Baru2 ni Alisha dari dalam bilik duk menjerit panggil "Ibu.. ibu".. nada suara dia tu macam terkejut tengok sesuatu... saya dari luar ni buat relax je la kan sambil tanya kenapa... Alisha keluar je dari bilik terus cakap "Ibu, tengok ni ibu, dah cantik.." Alisha tunjuk belakang lutut dia tu dekat saya.. Saya sendiri pun jadi terkejut & excited.. ahhahah... Yela, belakang lutut anak saya tu kan dah jadi macam berkuping sebab Alisha asyik duk menggaru sampai luka2... sekali tengok, tu diaaaa... dah licin hokay...!! Alisha punya excited sampai peluk2 saya... hahahhaha... saya pun peluk & cium la dia kuat2 kan... tak sampai seminggu pun guna vitamin c murah ni, terus ok kaki belakang lutut anak saya tu (",)

Ohya, cakap pasal vitamin C, anak2 memang sangat2 suka makan kan... kalau dibiarkan dorang, sehari boleh habis sebotol agaknya... Tapi alhamdulillah saya dikurniakan anak2 yang dengar cakap.. dalam lembut2 saya pun, saya tegas... Bila Alisha & Aqilah cakap nak lagi selepas saya bagi sebijik sorang, saya bagitahu yang vitamin c hanya boleh makan sebijik sehari sahaja.. so, esok pulak boleh makan.... Alhamdulillah Alisha & Aqilah ni paham... tapi keesokkannya, tak sempat saya bagi, dorang dah mintak awai2 nak telan vitamin c... hahha


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."
Kebaikan Vitamin C untuk anak2

{ 16 comments.. read them below or add one }

PERMATABIRU PERMATABIRU April 08, 2014
hehe..bdk semua suka makan vit c..sebab rasanya mcm coklat..hari2 minta nak makan..
Nurul Aziz Nurul Aziz April 08, 2014
tak pernah try jenama ni, selalu beli scoot emulsion yang jenis pastil tu, dia macam chewy2 sikit.. :) nanti nak g tengok kat watson jugak la kot ada lagi promosi boleh try beli :))
mama lynn mama lynn April 08, 2014
ina brand apa ?? nk cari utk Diana ngan zahir
Unknown Unknown April 08, 2014
vitamin c memang bagus sis, sbb dia bantu jugak untuk kita boost imun esp uyk budak2 sbb antibodi diaorang tak kuat lagi ..:)
syawalsimpsons syawalsimpsons April 08, 2014
alhamdulillah sue puji ina dalam mendidik anak2...
lynndamya lynndamya April 08, 2014
hahaha, macam tu lah sy dulu mase kecik2...sy ni suka jugak mkn ubat tu, sbb rase oren..kalau boleh nak selalu makan je sebab mcm gula2..tp nasib sy jenis dgr ckp mak, haha...
sal ya sal ya April 08, 2014
Sm la bdk2 ni. Suka sgt dgn vit. Kalau dapat nak mkn x kira la byk mana pn. G klinik pn doc selalu bg.
sal ya sal ya April 08, 2014
Sma la. Bdk2 ni pn suka sgt vit.
Fiza Rahman Fiza Rahman April 08, 2014
Yang mahal tak semestinya bagus dan yg murak tak semestinya tak baguskan. Memang elok vitamin c nih.
tifa anvar tifa anvar April 08, 2014
x semestinya barang mahal je elok n berkualiti. Saya pn amlkn bagi mkn vit C utk ank2 saya. Saya sndiri malas mkn vit C sbb kan kene kunyah. Saya x suka ubat yg kene kunyah2. Hehehe
tifa anvar tifa anvar April 08, 2014
cantik menawan buat hati tertawan
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ April 09, 2014
salam k.ina..

hihi.. kalo dah irg dewasa pun dpt rasa perubahan dgn vit c ni. inikan pulak kanak2..

alhamdulillah..serasi anak2 akak dgn vit c tu..
setuju.. vit c mmg bagus utk kecantikan kulit.. :)
QasehnyaRania QasehnyaRania April 09, 2014
tunjuk la pitcher vitamin c tu.. murah bukan sbrg murah.

alhamdulillah vitamin tu serasi dgn anak anak kan
licha licha April 09, 2014
licha pun skrg mkn vitamin c jgk klu tak jadi alergik gatal2.
Mimie Mimie April 09, 2014
anak anak sy mkn scott vit c tuh kak ina..kalo tak bendung memg sehari nk mkn berkali kali
Unknown Unknown April 15, 2014
Bagus kak bg anak2 makan vit c sejak awal lagi