Memuatkan ...
Memaparkan catatan dengan label Pesanan. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Pesanan. Papar semua catatan

Rupa-rupanya ramai yang tak tahu maksud Bunting Pelamin..

Kalau u all masih ingat, hari Rabu baru ni, saya ada buat entry MAKSUD BUNTING PELAMIN kan.. Saya tak sangka rupa2nya ramai pulak orang tak tahu + mencari apa maksud bunting pelamin tu.. Bayanglah.. baru 2 hari entry tu dipublish tapi keyword untuk Bunting pelamin ni, dah 51.. belum campur yang hari ni lagi.. Saya perasan, sejak dari saya publish entry bunting pelamin.. hari2 keyword ni akan sampai ke blog saya... hehhe

Agak2nya pasal sekarang ni tengah hangat berita pasal Fasha Sandha kot.. selama ni orang tak pernah ambik kisah maksud bunting pelamin.. tapi bila berlaku kat Fasha Sandha.. semua orang nak tahu maksud bunting pelamin.. hihii.. saya saja je terangkan maksud bunting pelamin tu.. biar semua orang jelas.. Bukan apa u all, sebab saya pernah terdengar & terbaca orang2 berkata, apabila seseorang, baru kahwin beberapa minggu, dah mengandung.. bagi mereka2 yang suka berfikiran NEGATIF ni.. selalu beranggapan "ENTAH2 DAH 'BERSAMA' SEBELUM KAHWIN".. 

Sungguh tak elok kita berfikiran macam tu dekat orang tanpa bukti.. Jika kita fikir macam tu, dapat pahala takpa.. ni dapat dosa... terang tang tang bahu kiri tu makin berat.... Tapi Alhamdulillah saya tak mengalami situasi ni.. cuma saya taknak orang lain mengalaminya.. sebab secara peribadi, saya tak suka dengan orang yang suka mengata.. sungguh tak elok mulut kita macam tu...

P/s : Jika kita tak suka orang mengata yang buruk dekat kita, kita janganlah mengata orang.. sekali kita mengata orang.. 10 kali orang akan mengata kita..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...